jueves, 29 de octubre de 2009

Morreu Crerón

A min sempre de pequeno me contaba o meu avó que alí pola Magdalena, fai anos, había un veciño que tivera un lobo na súa casa. A casa en cuestión era a que lindaba coa chamada Porta Falsa, e que dá por derriba dela á praza que leva o nome do propietario do animal que non era outro que D. Antonio Buján.
D. Antonio Buján Pérez, según o estudio"Repensando la agencia social de la mesocracia urbana en la relativa modernización de la Galicia rural:Orense 1880-1936" escrito por Raúl Soutelo Vázquez, era fillo do xuiz de Instrucción D. Gumersindo Buján Noguerol , e foi a pesares da súa vida bohemia o Presidente da Sociedade de Agricultores de Ribadavia entre os anos 1913 e 1916, e organizou no ano 1921 a Federación Provincial de Sociedades Agrícolas có obxectivo de acadar a total emancipación da clase traballadora campesiña, e cando as circunstancias o aconsellen, a inmediata socialización da terra.
Eu, que xa me esquencera desa historia, da do lobo digo, o outro día atopei neses papeis vellos que tanto me gusta consultar a seguinte noticia que acompaño desta foto de finais da década dos cincoenta, na que un neno dende a Foz parece sinalar a casa onde vivía Crerón, que non era outro que o lobo do Sr. Buján.
A noticia sae publicada en "El Heraldo Gallego" de Buenos Aires o día 27 de Febreiro do ano 1927, e a transcribo ó pé da letra:

"Murio Crerón:
Este era el nombre de un hermoso ejemplar de lobo de cuatro años, propiedad de D. Antonio Buján, el que era famoso en esta villa por su domesticidad y adhesión al amo.
El lobo Crerón inteligente y leal como el perro mejor educado, vivía en amigable camaradería con un conejo y una oveja, uniendo a los tres animales tan íntima amistad que dormían juntos en la misma caseta.
Entre otros detalles curiosos, referiremos, que los dos primeros días la oveja enfermó a la presencia del lobo, y este un día de feria destrozó a un enorme perrazo de un ferianteque se acercó a la oveja, por creer sin duda que el can la iba a hacer daño".



No hay comentarios:

Publicar un comentario