jueves, 21 de enero de 2010

Emilio "O Coxo"

Esta foto a vin no Museo entre outras moitas que me ían pasando rapidamente, foi somentes un flash, un visto e non visto, e instintivamente me saíu un "dalle para atrás" ó ver algo coñecido.

Efectivamente se trata dunha foto de estudio feita por Foto Chao do Suboficial Cabaleiro Lexionario Mutilado Emilio Pérez Araujo, que era irmán da miña avoa Isaura, e que fai pouco vos presentei nunha foto cando aínda era un cativiño de moi poucos anos.

Na vila coñeciamolo polo alcume de "O Coxo", porque perdera unha perna, e case que a vida na Guerra Civil, en Aragón, dentro dun tanque. Tivo moita sorte, e un médico alemán salvoulle a vida deixandolle bastante metralla no corpo.

Penso que tiña varias tatuaxes no corpo, aínda que só me lembro claramente dun escudo do Tercio que levaba nun dos brazos, e das súas muletas de madeira, moi ben barnizadas e con remates de latón dourado, sempre moi relucintes.
Tamén teño unha imaxe del gardada na miña retina, que penso que nunca esquecerei. Foi nunha fría tarde de Outono, e o vin subir pola rúa do Progreso á altura da Alameda. Ía só, vestido có uniforme de gala, coa gorra lixeiramente ladeada, o barbuqueixo no mentón, e a borla abaneandoselle sobre a frente. Levaba a camisa desabotonada, co peito ó descuberto e as mangas remangadas, a perneira baleira do pantalón perfectamente dobrada e pranchada, marcando un paso firme e serio coas muletas, un paso rápido, case marcial, coma se desfilase.

Subía cara á igrexa San Domingos, era o mes de Santos do ano 75 e acababa de morrer o seu xeneral.

3 comentarios:

  1. Lo llamaban "O Troita".
    Hara 12 años fui a visitar la tumba y me lo recordaba el enterrador.
    Como en todos los pueblos de españa los motes eran familiares.
    Un saludo

    ResponderEliminar
  2. Hacía años que no entraba por aquí y llevo horas buscando esta foto de mi padrino.Gracias por su trabajo

    ResponderEliminar
  3. Hacía años que no entraba por aquí y llevo horas buscando esta foto de mi padrino.Gracias por su trabajo

    ResponderEliminar